上星期五(6/17)提出申請書,星期六(6/18)接到通知說,要審核。
 
我们已收到你的资料,资料审核需要一些时间,待审核完成后我们会发给你交费通知。
交费完成之后,您将会被放入宿舍申请候选人名单。

 


昨天星期三,想說怎麼那麼久都沒消息,本來想寫信過去催的。

 

但想說這樣很不禮貌,有預感明天會來吧。 還好今天(6/23)收到通知了。

 

今天下午就請個假去匯款。我說我要去辦東西,我下午要請假。

 

我的主管還問我說,你是要去辦那個嗎? 我說辦什麼? 哈哈。她就沒問了。

 


我也不知道她想的是什麼。好微妙的對話喔。

 


Hello,


This is the Ewha Language Center.


I am pleased to inform you that your application has been confirmed. 

 


Please refer to the below information on tuition and application fees and bank details.


The registration due date is till February 29 (2012).

 


請參照下記資訊有學費和申請費用,還有銀行明細。

 


截止日是2/29(2012)

 


Fees


Application fee 申請費: 60,000 KRW 


Tuition fee 學費: 1,430,000 KRW(spring)+ 1,430,000 KRW(summer)  
Total: 2,920,000 KRW

 


Bank details


The above amount can be paid in USD, KRW, YEN. We do not accept credit card or cash at the office. You may pay fees by checks drawn on SHINHAN BANK (a Korean Bank) or by international telegraphic transfer. Please consult with a local bank for the exchange rates against currency of your country.


It will be most appreciated if you send the receipt of the remittance by fax or email which shows your name for confirmation. If you transfer under someone else account, you are to let us know of it by email or sending the receipt with a memo.

 


此費用可以接受美金,韓元,日圓,但不接受信用卡和現場付現。可以利用SHINHAN BANK或是可以透過國際匯款。但請考慮到當地銀行的匯率。匯款後,請將明細FAX或是MAIL方式寄送,並標示自己的名字,方便確認。如果是用非本人的帳戶匯款,並標示於信件上或是寄送明細。

 


(1) Bank payment


- Bank : Shinhan Bank,


- Branch : EwhaWomansUniversity Branch


- Address of the bank : EwhaWomansUniversity, #11-1, Daehyun-dong, Seodaemun-ku, 120-750 Seoul , Korea


- Account Number : 100-013-870018


- Depositor: EwhaWomansUniversity


- Swift Code : SHBKKRSE

 


 (2) International telegraphic transfer 


-Recipient : EwhaLanguageCenter, EwhaWomansUniversity

 


Should you have any questions, please contact me.

 

I will be happy to assist you.


Then, I will be waiting to hear from you.

 

Thank you.


Best regards,

 


Ewha LanguageCenter


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

我是合作金庫的外幣,匯款到海外,只要給外幣櫃檯對方的銀行資料,她就會辦好了。手續費500元。


因為合庫沒有韓幣外匯,叫我自己換成美金價格。


依照今天匯率2,920,000 約是2669元美金。但轉到海外還需要中間的手續費。聽說是10~18美金不等,所以我匯了2750元。


回來就又快點把收據掃描回給梨大。


後來又去將我的提款卡開國外提款功能。因為太簡單就辦好了。還怕是否真的有開通,想說年底再來確認一次。


終於走到這一步了,基本上完成的都完成了。再來就是等待通知和宿舍的結果。

 

每天在工作上只要覺得煩躁,看看申請的信,感覺就可以恢復元氣,

 

只要在撐過250天,我就可以過一個我一直幻想中的生活。


我一定要努力撐下去,好好為我的生活費打拼。


前陣子也訂了梨大的書籍,聽說梨大的教科書已經有中譯版的了,

 

目前只有出到3。我三本都有訂,但目前還剩1沒來。


所以一直不方便介紹。 一定要趁剩下來的半年好好衝刺韓文。

 

聽說分班考也都是出自他們的教科書。只要讀熟應該不至於會被分到太低。


這次的韓檢,雖然只有兩個月可以準備,希望能考過3級,我就心滿意足了。

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 momoko 的頭像
    momoko

    momoko的部落格

    momoko 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()