今天(01/31)收到宿舍結果了。雖然有排上,但卻是單人房。

當初我有說希望是雙人房優先的。現被排了單人房,本想要寫信過去,看可不可以換成雙人房的。

但看他們都已經排好了。也不希望因為我而麻煩他們變動,就作罷了。

而且這樣就不用擔心室友的問題,又有自己的空間。

但本來所有的金錢計畫都是以雙人房規劃好好的,突然這一變動,看來只能更省一點了。

所幸這次是先付一個學期的住宿費用。下個學期看所剩的費用,在看看可不可以換到雙人房去。

此費用在2/3前就要付清,本想要星期五才去辦存款證明的說

只能明天就快點去辦,就怕會來不及趕上星期五付住宿費。

但對於以下,我還是問了他們一些問題。~~等待回答中~~

1. 我是申請兩學期,這次是只有付春季住宿費用嗎?

2. 以下有提到2012春季開始就要增加10%費用,所以我是要付1,430,000嗎?

3. 有提到付款後,要傳送住宿申請單和收據。那住宿申請單是要在哪取得呢? 還是以下信件就是。

另外,還順便跟她說明一下~我不是日本人,我是台灣人,因為他們在我的國籍上寫成日本了~~哈哈

最近家人老是覺得我這樣去會不夠花,明明就沒錢又硬要幫我想辦法籌錢。

誰不想多帶點錢去花,但是我跟他說我會這麼堅持帶這樣去,也是因為大家都可以做到的事,為什麼我做不到

這是對自己的期許,我就只想利用這15萬過半年,如果我真的做不到,我也應該要檢討。

當然一方面也不希望家人為了我這樣費心去想錢的問題。

雖說如此,這次簽證的財力證明也是跟家人借來的。但用好之後就可以還他們了。

 

--------------------------------------------------------擷取部分內容----------------------------------------------------------------------------------

I'm so glad to say that you can use dormitory room.

The below is for your room number and type information

Please let me know whether you can use dormitory or not until February 3rd.

We'll consider that you don't want to use dormitory unless you give us your reply for it.

 

Dormitory usage period : 2012. March 5th ~ 2012. May 27th.

Dormitory fee for a double room per 1 person : 880,000 KRW+a

Dormitory fee for a single room per 1 person : 1,300,000 KRW+a

(The dormitory fee will be supposed to be increased approximately 10%from 2012 Spring semester,and this is about the students who take the Intensive program. Well inform again the settled fee around the end of Februar to the beginning of March. Please be noticed that the additional fee may be occurred and you can receive the invoice regarding the additional fee.

(此名單共有13人~為了其他人的隱私,所以我只有po我自己的名字。)

一共有8位日本人,1位中國人,3位台灣人(包括我),1位紐西蘭  4位單人房,其他都是雙人房。

 

B514 Single HUANG HSIN-YI(신규) F Japan

 

Please pay the dormitory fee and send us your application of dormitory and receipt until this Friday(February 3rd).

We'll consider that you don't want to use dormitory unless you submit the receipt.

 

If there are surplus or deficient money, we’ll balance it considering the rate of exchange as of time you pay.

We will give you money back or request you to pay it before class get finished

Please refer to the following bank details.

 

1> Bank : Shinhan bank (Ewha Womans University Branch)

2> Account number : 100-013-870018 (Ewha Language Center)

3> Swift code : SHBKKRSE

4> Bank Address : 120-750, Ewha Womans University Seodaemun-ku, 120-750 Seoul, Korea

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 momoko 的頭像
    momoko

    momoko的部落格

    momoko 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()